Conferința europeană de reciclare 2023: Reciclarea mașinilor și alte elemente esențiale pentru a stimula circularitatea în sectorul auto

Ediția specială din acest an a Conferinței Europene de Reciclare a adus în atenție viitorul reciclării autoturismelor, având în vedere recentul propus de Comisia Europeană Regulamentul privind vehiculele scoase din uz (ELV), un schimbător de joc pentru industria auto. Găzduită de EuRIC, Confederația Europeană a Industrielor de Reciclare, în colaborare cu membrul său belgian, Denuo, conferința a avut loc la De Warande din Bruxelles și a adunat peste 150 de participanți. Oficiali UE la nivel înalt și experți de top din industrie au analizat componentele cheie ale regulamentului propus care au impact asupra industriei de reciclare și au discutat modalități de a pune circularitatea în centrul planurilor UE.

Pentru a începe evenimentul, Virginijus Sinkevičius, Comisarul UE pentru Mediu, Oceane și Pescuit a subliniat că sectorul auto este un centru puternic pentru economia UE și se află în prezent într-o tranziție vitală. „Această tranziție ecologică nu va fi determinată doar de trecerea istorică la energia electrică, ci și de trecerea la următorul nivel de eficiență a resurselor”, a menționat comisarul.

Mattia Pellegrini, șeful de unitate al Comisiei, De la deșeuri la resurse (DG Mediu), a oferit o perspectivă detaliată asupra propunerii legislative. Aceasta a inclus discutarea cerințelor de circularitate, combaterea exporturilor ilegale și importanța integrării materialelor reciclate în fabricarea de vehicule noi. A urmat o discuție perspicace, cu Olivier François, președinte EuRIC, Ragnar Crona, managerul economiei circulare Volvo Cars, Poul Steen Rasmussen, CEO Genan și președinte al filialei EuRIC Reciclare mecanică a anvelopelor (MTR), Kris Van der Plas, șeful departamentului Public Afaceri la LKQ Europe și Jaco Huisman, ofițer de politici pentru ELV la DG Mediu a Comisiei.

Olivier François, președintele EuRIC a salutat cu tărie obiectivele propuse de conținut reciclat, care sunt prea importante pentru a atrage cererea de reciclare a materialelor plastice, așa cum a subliniat el. El a subliniat, de asemenea, că toate obiectivele Directivei ELV stabilite în 2000 au fost atinse la timp în 2015. „Noi, ca industria de reciclare, suntem foarte mândri că atingem aceste obiective prin propriile noastre mijloace. Cu toate acestea, responsabilitatea suplimentară acordată de regulamentul ELV propus prin schemele de responsabilitate extinsă a producătorului (EPR) va trebui să stimuleze o cooperare eficientă cu producătorii de automobile. Dacă nu, atingerea unora dintre obiectivele ambițioase stabilite de regulamentul propus nu va fi atinsă. Acest lucru necesită o colegialitate puternică în Consiliul de administrație al viitoarelor scheme colective EPR”, a subliniat președintele EuRIC.

Ragnar Crona, Managerul Economiei Circulare la Volvo Cars a subliniat că durabilitatea a devenit la fel de importantă pentru siguranță pentru companie în industria auto. „Circularitatea vehiculelor s-a mutat în centrul scopului Volvo Cars”, a menționat el.

Read Previous

Consiliul adoptă un nou regulament privind bateriile și bateriile uzate

Read Next

Industria de reciclare a plasticului la răscruce: Incertitudinea și schimbarea cererii în scădere