BIR continuă să adune actualizări ale experților cu privire la impactul COVID-19 pe piețele internaționale de reciclare.
Chiar dacă China, punctul de plecare pentru pandemie, a trecut de apogeul infecțiilor și face pași rapizi spre revenirea la normalitate, Europa și multe alte părți ale lumii sunt încă departe de această etapă, creând o industrie fragmentată de reciclare.
China își reia treptat operațiunile iar orașul Wuhan se redeschide după 76 de zile de blocare. În ceea ce privește cele mai noi cote de import care urmează să fie eliberate pentru resturi neferoase, volumele sunt în mod clar mai mari decât în trimestrele anterioare; cupru se sprijină, dar pofta nu este așa cum era în trecut. Țările din sud-estul Asiei se îndreaptă, de asemenea, spre o relaxare a perioadelor lor mai scurte de blocare.
Cu toate acestea, pandemia a afectat transporturile de neferoase în India, fiind acum foarte puține tranzacții în acest segment, iar logistica se dovedește foarte dificilă. Între timp, cererea de aluminiu a fost puternic afectată ca urmare a deciziei marilor producători de vehicule din SUA de a opri producția.
În Mexic, guvernul a decretat stare de urgență națională la 30 martie și a ordonat închiderea tuturor întreprinderilor „neesențiale” pentru luna aprilie. Definițiile „esențiale” și „neesențiale” nu erau clare și, în consecință, consumatorii de metale și șantierele din Mexic au petrecut cea mai mare parte a acestei luni căutând claritate și făcând legătura cu guvernele lor locale, în încercarea de a rezolva toată confuzia. În prezent întreaga industrie auto a Mexicului este complet înghețată, din cauza incertitudinii în materie de reglementare și a cererii globale care afectează.
Între timp, piețele internaționale continuă să găsească resturi feroase la prețuri rezonabile. În Asia este atestată o mai mare scădere în comparație cu Turcia – aceasta din urmă fiind o piață extrem de consolidată în ceea ce privește cumpărătorii de resturi. Porturile din întreaga lume rămân deschise în mare parte, India fiind singura țară în care există o distribuție semnificativă la containere.
Industria oțelului inoxidabil a cunoscut închideri majore ale capacității de topire în Spania, Italia, Franța și Belgia, dar acum se pare că s-a rezolvat, majoritatea acestor site-uri de producție putând să funcționeze din nou. Cu toate acestea, impactul asupra cererii globale rămâne neclar; mulți analiști au lansat prognoze care vizează contracții majore, inclusiv Fondul Monetar Internațional, care a sugerat că nivelurile de activitate scad în prezent în ritmul cel mai rapid de la marea criză economică din anii 1930.
Se preconizează că cererea finală va rămâne slabă, ceea ce va duce la un nivel scăzut de producție și, prin urmare, la un nivel scăzut de colectare a resturilor de inox. O altă consecință va fi o cerere redusă de materii prime.
Cererea de materiale plastice reciclate este foarte slabă ca urmare a blocajelor implementate într-o mare parte din țări și a întreruperilor la multe companii. Prețul scăzut al petrolului a împins valorile materiei prime la niveluri istorice reduse; industria de reciclare a materialelor plastice se confruntă cu inventare mari și, după cum am menționat, cu un nivel scăzut al comenzilor.
Cererea foarte scăzută este raportată de pe piețele finale pentru toate calitățile textilelor folosite, ceea ce duce la închiderea temporară a multor instalații de sortare din toată Europa. În Europa de Vest, colecțiile de materiale textile au scăzut cu 20% și 70%, în funcție de piață.
Între timp, piața de reciclare a hârtiei din Franța a scăzut la 65% din nivelurile normale ale afacerilor, datorită ratelor scăzute de colectare. Transporturile în UE continuă, dar cele către Asia de Sud-Est se dovedesc aproape imposibile.
În conformitate cu modificările aduse politicii de import a guvernului chinez, cantitatea de hârtie recuperată care a intrat în țară a scăzut cu 40% în ultimii trei ani. Până la 10 aprilie a acestui an, China a aprobat cinci loturi de cote de import de deșeuri care acoperă cupru, aluminiu, oțel și hârtie, totalul pentru hârtie până în 2020 fiind de 4.327.429 tone. Scopul este încă de a atinge zero importuri de hârtie recuperate până la sfârșitul acestui an; principala metodă de a reduce diferența lăsată de importurile mai mici este de a prelucra hârtia recuperată în pulpă în afara Chinei înainte de a o importa. Acest flux oferă un supliment deosebit de important, având în vedere deficiența actuală de hârtie recuperată internă și importurile mai limitate.